AKTUALNOŚCI

📢 Tytuł “Marketingowiec roku 2021” wędruje do . . .

8 lutego 2022

…. Na pytanie kto powinien taki tytuł otrzymać nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Piękno marketingu tkwi w jego różnorodności. Mnogość branż, projektów oraz narzędzi powoduje, że większość z nas udzielając odpowiedzi na tak postawione pytanie będzie się kierować obszarem swojej działalności -“and i think it’s beautiful” 😉

Niemniej jednak postanowiliśmy zadać to pytanie prelegentom poprzednich edycji Golden Marketing Conference. Sprawdźcie kogo wskazali.

Marketingowcem roku 2021 w Polsce powinna/powinien zostać…

 

Aleksander Cierniewski,
CEO, SEMCORE

„Ciężkie pytanie, na naszym rodzimym rynku jest wielu świetnych specjalistów, więc zdecydowanie potrzebowałem chwili żeby wybrać tylko jedną osobę.
Myślę, że na wyróżnienie zasługuje Marcin Sienkowski – Head of Marketing w OLX. Chyba każdy kojarzy ostatnie kampanie OLX-a – “A co gdyby” czy “Cała Polska po sąsiedzku”. Stały się one modelowymi viralami i na stałe wpisały się w historię polskiej reklamy digitalowej.
Ponadto cała strategia komunikacji firmy OLX pod przewodnictwem Michała zasługuje na uznanie. Świetnie wykreowany brand, który nie tylko jest popularny ale również powszechnie lubiany.
Z niecierpliwością czekam na kolejne kreacje marketingowe Marcina :)”

Joanna Kwiatkowska
Co-Founder | Head of E-commerce, KUBOTA S.A.

„Ze względu na mnogość branż oraz szereg kanałów komunikacji, którymi obecnie marketingowcy dysponują, nie jestem raczej w stanie podać jednej osoby. Wydaje mi się, że najbardziej wyróżniającymi się osobami była Aleksandra Szol odpowiadająca od początku tego roku za marketing multibrandu Modivo (udało się zdecydowanie zwiększyć świadomość marki, zwiększenie sprzedaży na kilkunastu europejskich rynkach, odświeżyć wizerunek marki i odważnie stworzyć w percepcji klienckiej autonomiczną platformę w stosunku do Eobuwie.pl) oraz Izabela Karolczyk-Szafrańska, Dyrektorka Marketingu InPostu, dzięki której InPost nie jest traktowany jedynie jako firma logistyczna, ale poprzez szereg działań e-Commerce’owych czy z zakresu sztucznej inteligencji jako wiodąca w Europie spółka technologiczna świadcząca usługi w sektorze logistycznym.”


Wojciech Grzegorzyca,
Communications Specialist, GAMESET

„Może moja opinia dla niektórych będzie trochę kontrowersyjna, ale dla mnie marketingowcem roku jest Karol “Friz” Wiśniewski. Mimo że znaczna część specjalistów z branży może się ze mną nie zgodzić, to nie ulega wątpliwości, że większość osób czytających moje słowa zna lub kojarzy tę postać. Chociaż jako specjalista w obszarze komunikacji wyraźnie dostrzegam kryzysy wizerunkowe wokół Friza i Ekipy, a także nie do końca pochwalam ich sposób komunikacji z mediami tradycyjnymi, to jednak nie mogę przejść obojętnie obok ich sukcesu. Koniec końców docierają oni bowiem do swojej grupy docelowej zarówno z contentem, jak i produktami, a do tego wygląda na to, że sprzedaż też stoi na wysokim poziomie. Oczywiście ktoś może powiedzieć, że to nie Friz odpowiada za to wszystko i oczywiście będzie miał rację. Nie można jednak zaprzeczyć temu, że to on stworzył Ekipę, jest jej twarzą i zapewne ma decydujący wpływ na każdy projekt. Poza tym w dzisiejszych czasach każdy marketingowiec potrzebuje wokół siebie odpowiednich ekspertów. Widać, że Friz również ma w swoim otoczeniu co najmniej kilku dobrych specjalistów, mimo pewnych braków w niektórych obszarach. Myślę jednak, że lepsze zaplecze doradczo-wizerunkowe mogłoby dużo zmienić.”

Piotr Bucki,
Wykładowca, szkoleniowiec, BUCKI PRO

Marcin Gruszka z Allegro. Co prawda w Allegro nie zajmuje się stricte marketingiem, a PR produktowym, ale dla mnie jest pełną gębą marketingowcem. Działa w interesie Allegro w różnych rolach – na styku tradycyjnego rzecznikowania i bycia brand hero w Social Mediach. Energiczny, zorientowany doskonale w ofercie allegro. Można powiedzieć, że radzi sobie z wszystkim – od podcastów, przez promocję Allegro Pay, moto czy promocję podczas Smart Week. I robi to po prostu rzetelnie! A w marketingu to wcale nie taka oczywistość„

Bartłomiej Tomczyk
SEO Specialist, DevaGroup

„Sądzę, że warto w tym miejscu wskazać Roberta Niechciała. W swoim analitycznym i technicznym podejściu do zagadnień SEO i contentu wyprzedza trendy, intensywnie wykorzystując machine learning oraz AI. Zyskują na tym nie tylko jego klienci, na co wskazuje w wielu case’ach, ale co ważne branża – gdyż chętnie dzieli się wiedzą podczas licznych wystąpień na konferencjach. Podczas semKRK #17 zwrócił moją uwagę swoją prelekcją na temat NLP. Nie tylko w przystępny sposób omówił proces tokenizacji tekstu i pojęcie ontologii, ale przede wszystkim pokazał na przykładach, że wykorzystanie wiedzy, jak Google rozumie tekst pomaga w realizacji kampanii marketingowych. W przyszłości takie podejście zapewne stanie się standardem, a Robert pokazuje nam przykłady już dziś.”

Dagmara Kokoszka-Lassota
Digital Marketing Lead, SOCJOMANIA

Janina Bąk. 🙂 Uważam, że nie ma lepszego człowieka na to miejsce! 🙂 Dzięki Janinie udało mi się przetrwać te pierwsze miesiące pandemii, bo dokładniej czytałam statystyki i rozumiałam, co one oznaczają. Nie dawałam się „wciągać” w publiczne dyskusje analizujące to, co się dzieje w naszym kraju na podstawie „TAK MI SIĘ WYDAJE”. Janina to genialna kobieta, która zaraża nas wszystkich miłością do cyferek i wykresów, pokazując, że rzetelnie wyciągnięte dane naprawdę mogą nam ułatwiać życie. :)”

Michał Karolczyk
Strategy Director, Partner, numbers & intuition

„Bezkonkurencyjną sylwetką w tej kategorii jest w mojej ocenie małopolska kuratorka oświaty, Barbara Nowak, której tylko jeden komentarz wpłynął na lawinowy wzrost sprzedaży biletów na spektakl „Dziady”, wystawiany w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Nie ukrywam, piszę to z żalem, bo miałem w planach pojawić się na widowni, ale wyprzedane miejsca na kwartał do przodu nieco opóźniły tę inicjatywę 🤷♂️„

Dominika Bucholc
Marketing & Sales Specialist, BILOT

„Według mnie marketerem 2021 powinna zostać Natalia Hatalska. Choć może wybór nie jest najbardziej oczywisty, bo w tym roku wiele osób zasłużyło na ten tytuł swoimi działaniami, to właśnie Natalia, dzięki książce „Wiek paradoksów. Czy technologia nas ocali?” była na ustach wielu Polaków. Natalia od lat rozwija instytut badań nad przyszłością, analizuje trendy i propaguje technologię, więc wraz z tegoroczną „wisienką na torcie” tytuł jest zdecydowanie zasłużony.”

Karolina Kawulka
Senior SEM Specialist, DevaGroup

„Biorąc pod uwagę wydarzenia, które miały miejsce w ostatnich 12 miesiącach oraz wszystkie nowości, z którymi musimy się mierzyć, chciałabym wyróżnić Przemka Modrzewskiego. Już w zeszłym roku wiedzieliśmy, że 2021 będzie dla nas rokiem poznawania i nauki nowej wersji Google Analytics. GA4 to zupełnie nowe narzędzie, które różni się od znanej nam już wersji Universal. Idealnym źródłem wiedzy jest przygotowany przez Przemka kurs analityki internetowej z wykorzystaniem Google Analytics 4. 9 lekcji poruszających zagadnienia od tych podstawowych po bardziej zaawansowane. Osobiście jestem dopiero na 5 temacie, ale pozostałe czekają na swoją kolej. Lepiej chyba nie można trafić – gwarancja jakości wiedzy i to za darmo! Warto również wspomnieć, że Przemek był prelegentem na ostatniej edycji semKRK (a nawet ją wygrał), gdzie przybliżył nam kolejne nowości tym razem z Google Ads – kampanie Performance Max. ”

Łukasz Sokołowski,
Digital Brand Manager, CITI HANDLOWY

Dariusz Maciołek z BNP Paribas Bank Polska za spójną, odważną i konsekwentnie realizowaną strategię komunikacyjną.„

Maciej Martowicz
#CoachSamoZło, LinkedIn Specialist

„Dla mnie marketingowcem roku 2021 powinien zostać Prezes inPost Rafał Brzoska  oraz Janusz Palikot – jeden i drugi za spektakularne zbudowanie silnych marek swoich produktów !”

Łukasz Cholewicki
Koordynator ds. Mediów Elektronicznych, AGENCJA INTERAKTYWNA R360

Artur Jabłoński. Łatwiej jest mieć swoje 5 minut, ale trudniej utrzymać się na szczycie. Kibicuję temu, co Artur robi, bo w świetny sposób łączy merytorykę z łatwością przekazywania swej wiedzy innym, a to niełatwe. Popularyzuje social marketing i wprowadza go pod strzechy, niczym PRL elektryfikację. Podoba mi się również w jaki sposób korzysta z dostępnych kanałów komunikacji –  blog, newsletter, Facebook, Spotify, LinkedIn i  Youtube spinają się w spójny hub zapewniający dotarcie do wszystkich, którzy interesują się marketingiem.”

Tomasz Grzemski
CEO and Co-Founder of Macopedia, MACOPEDIA

Paweł Tkaczyk, który przybliża idee budowania marki i praktyczne, wartościowe porady dotyczące storytellingu, który niezmiennie jest ważnym elementem strategii marketingowej i jednym z wiodących trendów, o którym nie należy zapominać w działaniach podejmowanych na 2022 r.”

Leszek Lewandowicz