Krzysztof Sobieszek


Publicis Groupe


Practice Lead, Publicis Media Business Transformation

Tytuł wystąpienia: Umarł CMO, niech żyje CMO: o rewolucji roli dyrektorów marketingu

Idąc za przykładem Unilevera kolejne firmy globalnie… likwidują stanowisko CMO. Czy oznacza to, że rola marketingu w organizacjach słabnie a Ci którzy wybrali ścieżkę kariery popełnili błąd? Według analiz Publicis Groupe jest dokładnie odwrotnie. Rola CMO podlega dynamicznej ewolucji w co najmniej kilku kluczowych obszarach. Zmiana nowoczesnej praktyki marketingowej jest tak istotna że wyraża się w symbolicznym przemianowaniu CMO w stronę kluczowego managera odpowiedzialnego za wzrost biznesowy firmy, integrację i koordynację wszystkich doświadczeń konsumenckich, innowację i digitalizację.

Osobna kwestią jest pytanie w jaki stopniu te trendy i narracje odnoszą się do Polskiego rynku. Podczas prezentacji zaprezentuję wyniki pierwszej części badania „Polski CMO A.D. 2019”, którego celem jest diagnoza kondycji marketingu w polskich organizacjach i przedstawię wnioski i rekomendacje ważne dla każdego CMO.

BIO:

Doradza z zakresie transformacji cyfrowej klientom Publicis Media. Konsultant i strateg z 14-letnim doświadczeniem związany z branżą marketingu i nowych technologii. Szlify zdobywał zarówno po stronie agencji (Mindshare, Zenith), sieci społecznościowej Nk.pl, gdzie odpowiadał za strategię, badania, zarządzanie danymi i marketing oraz stowarzyszenia branży interaktywnej IAB Polska jako członek zarządu. Stale pracuje z menadżerami wyższego szczebla w ramach ICAN Institute  (Harvard Business Publishing). Tą szeroką perspektywę przełożył już na ponad 200 wystąpień na konferencjach i szkoleniach. Interesuje go zwiększanie wartości biznesu w warunkach dynamicznych zmian: konsumentów, rynków i technologii.