Marcin Klimczak


MediaCom


Associate Director

Tytuł wystąpienia: TAM GDZIE MARKA SPOTYKA TREŚCI – czyli o branded content.

Ilości komunikatów, które każdego dnia do nas docierają przekraczają nasze możliwości ich przyswojenia, przeanalizowania czy też nawet zauważenia. Dosłownie wszystkiego wokół nas przybywa poza jednym ważnym elementem – doba wciąż ma tylko 24 godziny. Wszystkie te informacje są kluczowe dla naszego życia, rozwoju, podejmowania różnego rodzaju decyzji. Komunikacja reklamowa musi się odnaleźć w tej coraz większej intensywności naszego życia i to się właśnie dzieje. Marki przejmują świat naszych wartości tak jeszcze niedawno zarezerwowanych jedynie dla instytucji życia publicznego, kultury czy też nawet religii. Marki obecne są w naszym życiu poza formami reklamowymi, odpowiadając na nasze potrzeby ważniejsze niż tylko czyste ręce, zęby czy też szybki i niezawodny samochód. W żargonie marketingowym działania takie nazywamy Branded Content lub szerzej Branded Entertaiment. Tworzenie takich strategii w praktyce marketingowej jest umiejętnością o coraz większej wadze. Jak do tego podejść w sytuacji nadmiaru treści, programów, scenariuszy, formatów, platform czy też ograniczeń prawnych? Jak stworzyć rozwiązanie, które zaangażuje i zmieni nasze nawyki konsumenckie? Jakie są warunki sukcesu dla rozwiązań branded content? Na te i inne pytania odpowiem posiłkując się różnymi przykładami strategii branded content z polskiego rynku.

BIO:

W tym roku mija 20 lat mojej pracy w branży oraz MediaComie Warszawa. W tym czasie tworzyłem kluczowe inicjatywy wpływające na rozwój komunikacji marketingowej. Wprowadzałem narzędzia wykorzystujące zaawansowane metody ilościowe do mierzenia efektywności kampanii reklamowych i mediów – opowiadałem o tym podczas kongresów PTBRIO oraz na innych wydarzeniach środowiska badawczego. Następnie od zdobywania wiedzy przeszedłem do działania – wdrażałem rozwiązania Branded Content takie jak pierwsze na rynku duże programy TV wspierające marki – za co 5-krotnie odbierałem statuetkę EFFIE oraz dzieliłem o tym wiedzą podczas konferencji IAB. Idąc za rozwojem rynku wspieram branżę esportową – wystąpienie na ESPORT FORUM (2018). Osobiście i zawodowo wierzę i realizuję się w rozwijaniu inicjatyw łączących wartości społeczne, marki, media i reklamę – to nie przyszłość ale moja codzienna praca.