Piotr Bucki


Bucki PRO


Szkoleniowiec, wykładowca

Tytuł wystąpienia: VIRAL. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści

Zbyt często myślimy o treści w kategorii formatu, wyglądu czy też autora. Badania z zakresu psychologii społecznej, socjologii i psychologii emocji pokazują, że wirusowość zależy od tego, co treść „robi” z odbiorcą. Kluczem jest zrozumienie motywacji, preferencji, postaw. Omówię podstawowe rodzaje pobudzenia emocjonalnego, które towarzyszy treści, podam czynniki konieczne do wygenerowania wirusa i zachęcę do pakowania firmowych wartości, dobrych produktów i szlachetnych idei w wirusowe treści

BIO:

Jest szkoleniowcem, wykładowcą, nauczycielem, dziennikarzem, coachem, managerem, facetem, synem, bratem, tłumaczem, wujkiem. Nie jest ojcem ani mężem. Bywał aktorem, konferansjerem, modelem. W każdej z ról czuje się dobrze i każda go definiuje, ale zawsze gdy ktoś pyta go, czym zajmuje się zawodowo musi się długo zastanawiać, co odpowiedzieć. W metodologii Mereditha Belblina jest poszukiwaczem źródeł, ale sam lubi o sobie myśleć jak o współczesnej wersji greckiego Hermesa. Po prostu lubi wiedzę i lubi ją podkradać z wszystkich możliwych źródeł, a potem przekazywać dalej i/lub wykorzystywać w licznych projektach, które prowadzi. Najbardziej lubi obszar swojej działalności, którą nazwałby „komunikacją”, we wszelkich jej inkarnacjach. Komunikacja werbalna, pozawerbalna, wizualna, w mediach społecznościowych, w zespołach, grupach, w społeczeństwach…

Jego ulubione pytanie to: „Dlaczego?”.
Jest freelancerem – wolnym człowiekiem, który ma szczęście pracować nad projektami prowadzonymi przez genialnych ludzi. Współtworzy projekt Travel World Passport i wspiera wiele innych przedsięwzięć związanych z biznesami on-line. Wykłada na Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku na kierunku PR i Marketing Partnerski i Prowadzenie e-biznesu, gdzie jest opiekunem merytorycznym. Prowadzi też zajęcia na Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych i na Uniwersytecie Gdańskim. Szkoli też i wykłada w ramach różnych programów szkoleniowych i prowadzi autorskie wykłady i spotkania w tematyce szeroko rozumianej komunikacji. Konsultuje projekty i biznes plany. Tworzy strategie komunikacji i pomaga w poszukiwaniu wartości w każdym przedsięwzięciu. Przetłumaczył kilkanaście książek dla Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego i napisał kilkadziesiąt tekstów dla takich pism jak Maleman, Psychologia w szkole, Charaktery, Dolce Vita i Prestiż. Jest niezależnym konsultantem i doradcą, a swoją pierwszą pracę podjął w wieku 16 lat jako… lektor języka angielskiego.

Potem pracował jako specjalista do spraw reklamy podczas organizowanego w Gdańsku Festiwalu Szekspirowskiego. Od 2001 do 2006 pracował jako aktor i asystent reżysera w Teatrze Muzycznym w Gdyni. Potem był dyrektorem marketingu w Gdańskim Wydawnictwie Psychologicznym. W 2010 roku związał się z Wydawnictwem Pedagogicznym OPERON jako menadżer projektów. W 2012 roku rozpoczął współpracę z Grupą Nokaut, którą zakończył po roku, decydując się na samodzielne działanie i całkowitą niezależność. Skończył Wydział Architektury i Urbanistyki na PG, Studia Podyplomowe na SWPS z Psychologii Społecznej i na WSB z PR i Marketingu Partnerskiego. Ukończył też kursy na Uniwersytecie Stanford, Princeton i Michigan.