Maciej Białko


Gulf Business Link LLC


Managing Director

Tytuł wystąpienia: Marketing eksportowy - polskie i europejskie kampanie marketingowe w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Marketing eksportowy to nie zawsze łatwe zadanie, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z krajami o odmiennych kulturach i zwyczajach. Często to co jest standardem w kampaniach realizowanych w Europie, na Bliskim Wschodzie okazuje się nie tak oczywiste, jak by to mogło się wydawać. Dlatego, aby kampania była dobrze zaplanowana a przede wszystkim skuteczna, powinna się opierać na dobrej znajomości rynku oraz na właściwych założeniach. Taka sytuacja nie zawsze ma miejsce i o tym także będę chciał Państwu powiedzieć.

Mam na swoim koncie kilka dużych, kilkuletnich kampanii promocyjnych promujących polskie produkty pod auspicjami Unii Europejskiej, gdzie moja firma byla odpowiedzialna za wszystkie działania marketingowe, PR, oraz e-PR. Posłużę się przykładem kampanii promującej europejskie jabłka, omówię jej założenia, przebieg i efekty, które znam nie tylko z badań teoretycznych, ale także praktycznie, gdyż moja firma zajmuje się także handlem pomiędzy Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi.

Emiraty są traktowane jako „hub” handlowy na całąZatokę, tak więc zarówno jeśli planujemy kampanię, czy wejście na rynek bez planowania takowej, zawsze myślimy o całej Zatoce.

O tych i o innych aspektach związanych z rynkiem arabskim będzie można usłyszeć podczas mojej prelekcji. Zakładam, że może ona być przydatna dla tych podmiotów, które mają w planach wejście na rynek Zatoki, bądź planują kampanię w tej części świata.

BIO:

Maciej Białko mieszka i pracuje w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ponad 10 lat.

Jest absolwentem uczelni University of Bradford gdzie ukończył studia Executive MBA.

Swoją przygodę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich zaczynał pracując jako doradca ds. ekonomicznych w Ambasadzie RP w Abu Dhabi.

Firma Gulf Business Link, której jest właścicielem i dyrektorem zarządzającym, od pięciu lat prowadzi europejskie kampanie promocyjne polskich produktów w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, kojarzy polskich przedsiębiorców z przedsiębiorcami z Zatoki oraz reprezentuje w ZEA firmy, które nie mają tam swojej siedziby, pośrednicząc w eksporcie, negocjując i kontrolując przebieg współpracy.

Maciej ma na swym koncie organizacje i realizacje szeregu misji inwestycyjnych i handlowych – zarówno rządowych na wysokim szczeblu – w tym realizacja spotkań dla komponentu biznesowego misji Prezydenta RP, premiera RP i szeregu misji na szczeblu ministra i wiceministra, oraz wielu misji przeprowadzonych dla organizacji rządowych takich jak Polska Agencja Handlu i Inwestycji, czy Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, oraz wielu dla sektora prywatnego.

Firma Gulf Business Link zrealizowała szereg kampanii promocyjnych na terenie Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Były to zazwyczaj kampanie europejskie, trwające 2 lub 3 lata, o budżecie powyżej 2 mln Euro, gdzie całość działań marketingowych, PR, e-PR oraz mediowych była realizowana przez firmę Gulf Business Link.