dr Michał Lutostański


Kantar


Strategy Business Director

Tytuł wystąpienia: „Altruistyczny” Data Driven Marketing, czyli jak tworzyć wizję wzrostu całych kategorii

Byron Sharp w swojej książce „How Brands Growth: What marketers don’t know” opisuje walkę o market share’y między markami dochodząc do wniosku, że długoterminowo jest to gra o sumie zerowej – raz wygrywa walkę o udziały rynkowe jedna marka, a raz druga. A co, gdyby wszyscy mogli wygrać? Producenci, retailerzy, konsumenci i shopperzy? Zapraszam na opowieść o tym jak będąc altruistycznym marketingowcem i wykorzystując marketing klientocentryczny, bazujący na badaniach rynku, można zbudować wizję wzrostu całych kategorii – tworząc sytuację win-win-win-win.

BIO:

Kierował zespołami badawczymi jako Client Director w firmach badawczych TNS Polska, 4P Research Mix, Millward Brown i Kantar Polska. Od 2021 roku jako Strategy Business Director w Kantarze odpowiada za współpracę z osobami odpowiedzialnymi za badania dla kluczowych klientów oraz realizację celów strategicznych przez firmę.
Doktor nauk społecznych. Adiunkt w Szkole Głównej Handlowej w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie. Wykładał na UKSW, APS, SGH oraz Uniwersytecie SWPS, gdzie jako ekspert komentował zjawiska społeczne w mediach. Absolwent 25-lecia Uniwersytetu SWPS w kategorii Biznes. Od 2016 członek zarządu PTBRiO. Od 2020 roku jego wiceprezes. Autor wielu publikacji (m.in. od 2020 autor serwisu Brief.pl), prelekcji (otrzymał nagrodę publiczności i nagrodę 25-lecia PTBRiO za najlepiej ocenione wystąpienie dwudziestu edycji Kongresu Badaczy) i wystąpień medialnych (ponad 80 wystąpień w TV).

Autor książki “Brzydkie słowa, brudny dźwięk. Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych” (Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2015) oraz współautor i redaktor książek: “Data driven decision. Jak odnaleźć się w natłoku danych?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018), “Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021) oraz „Modern leisure society – consumer behavior” (Oficyna Wydawnicza SGH 2021).