Marek Kempka


Publicis Groupe Director


Digital Transformation & e commerce Strategy Director

Tytuł wystąpienia: CX, czyli jak uwieść konsumenta w dobie nowych technologii.

Handel detaliczny ulega nieustannej transformacji. Obecnie najszybciej rozwijającymi się kanałami dystrybucji są sklepy convenience oraz dyskonty. Może to doprowadzić do zmniejszenia dostępnego miejsca na półce i w rezultacie mniejszej liczby dostępnych SKU w tzw. handlu tradycyjnym. To oraz rozwój technologii otwiera wiele nowych ścieżek kontaktu z konsumentem, gdzie praktycznie wszyscy mogą kupić wszystko i wszędzie, z miejsc, które sklepami nie są, np. graffiti, plakaty, przyjaciele, media społecznościowe, itp. Oczekiwania konsumentów również ulegają przeobrażeniu. Jako konsumenci stajemy się coraz bardziej roszczeniowi. Jeśli nasze oczekiwania nie zostają zaspokojone szybko, zmienia się to w irytację, co z kolei skutkuje niższą lojalnością wobec marek i sklepów. Dlatego wszyscy musimy podwoić nasze wysiłki nad personalizacją doświadczeń konsumentów.

BIO:

Marek jest futurystą, zafascynowanym odkrywaniem nowych perspektyw i możliwości w nieustannie zmieniającycm się otoczeniu zakupowym. Ma ponad 20 lat doświadczenia w Marketingu, Zarządzaniu Kategorią, Analityce Programów Lojalnościowych, Badaniach Rynku oraz Shopper Insights. Pracował w różnych branżach zarówno po stronie producenta (Unilever), detalisty (Géant) oraz agencji badawczej (Nielsen). Obecnie zarządza działem Strategii E-commerce oraz Digital Transformation w Publicis Commerce, gdzie współpracuje z detalistami oraz producentami przy tworzeniu strategii dla e-commerce. Jest również członkiem Advisory Board w Surge Cloud (Retail Analytics, Smart Shelf, Take&Go future shop).