AKTUALNOŚCI

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o marketingu nieruchomości, ale wstydziliście się zapytać

27 lutego 2020

Statystyczny Polak kupuje mieszkanie zaledwie dwa-trzy razy w życiu (zatem jest to decyzja, której konsekwencje ponosi przez dziesięciolecia). W przypadku nieruchomości komercyjnych – zarówno jeśli chodzi o biura, powierzchnie handlowe czy magazyny – umowy najmu zawierane są najczęściej na pięć lat. Jak skutecznie reklamować produkty obarczone tak długofalowymi konsekwencjami?

Statystyczny Polak kupuje mieszkanie zaledwie dwa-trzy razy w życiu (zatem jest to decyzja, której konsekwencje ponosi przez dziesięciolecia). W przypadku nieruchomości komercyjnych – zarówno jeśli chodzi o biura, powierzchnie handlowe czy magazyny – umowy najmu zawierane są najczęściej na pięć lat. Jak skutecznie reklamować produkty obarczone tak długofalowymi konsekwencjami?
Na wybór danej nieruchomości wpływają dziesiątki czynników – poczynając od najbardziej oczywistych, jak lokalizacja i cena, przez wykorzystywane podczas budowy technologie, na subtelnych detalach projektu architektonicznego kończąc. Jak zatem wyodrębnić USP? Jak mówić o inwestycji do – wchodzących w wiek najbardziej interesujący deweloperów – millenialsów i jeszcze młodszych potencjalnych klientów? Wiele narzędzi i kanałów marketingowych, stosowanych z powodzeniem przy dobrach szybko zbywalnych, w tej branży okazuje się kompletnie nieprzydatnych. Inne – z pozoru anachroniczne – mają się znakomicie.
Do niedawna na rynku brakowało imprez dedykowanych tylko i wyłącznie zagadnieniom marketingu nieruchomości. Nic więc dziwnego, że powołany do życia rok temu przez firmę Nowy Adres S.A. cykl FIRE Real Estate Marketing Forum spotkał się z tak dużym zainteresowaniem rynku. Tegorocznej, drugiej edycji FIRE przyświeca motto „praktyka, nie teoria”. 9 i 10 września w hotelu Westin Warsaw będzie można dowiedzieć się m.in. jak napisać dobry brief i jak go czytać, nie dorabiając historii, której w nim nie ma, jak przygotować efektywny media plan dla inwestycji – i jak wyciągnąć potem wnioski z jego realizacji, jak uregulować w umowach niełatwe kwestie praw autorskich i odpowiedzialności za wykorzystanie materiałów marketingowych. Rada Programowa konferencji – złożona z uznanych ekspertów praktyków marketingu nieruchomości – dużo miejsca przeznaczyła również na newralgiczny dla rynku proces powstawania nowych grup docelowych oraz coraz popularniejszy w tym sektorze community marketing. Program został zaprojektowany tak, aby chronologicznie odzwierciedlać cały przebieg kampanii marketingowej na rynku nieruchomości – od briefu i identyfikacji targetów, przez dobór narzędzi, aż po obsługę posprzedażową. Prelekcje w ramach FIRE Real Estate Marketing Forum obok specjalistów reklamy nieruchomości wygłoszą również eksperci szeroko rozumianego marketingu i designu.

Więcej informacji oraz pełny program konferencji FIRE 2020 na: www.firemarketing.pl.