Anna Urbańska
Master Trener Structogram, NeuroCoach, autorka książek.
Zawodowo. Jest Master Trenerem Structogramu, metodologii, która wykorzystując wiedzę o genetyce mózgu, pozwala skuteczniej sprzedawać, zarządzać i radzić sobie w relacjach ze sobą i innymi. Wiedzę zdobywa u takich Mentorów jak Anthony Robbins, Blair Singer, T.Harv Eker, Alex Mandossian czy Brian Tracy. Pracuje z największymi firmami międzynarodowymi, takimi jak m.in.: Cargill, Citibank, DHL, Cegedim czy Deutsche Bank. Od 20-tu lat zarządza Centrum Edukacyjno-Consultingowym CONCRET i jestem wiceprezesem zarządu i partnerem Instytutu Colina Rose – jednej z najprężniej rozwijających się szkół językowych. Jeden z nielicznych na świecie neurocaochów. Jest absolwentką 6-ciu kierunków studiów podyplomowych i wykładowcą na wyższych uczelniach. Autorka książek “Otrzep kolana i biegnij”, “Mózg fabryka sukcesu”, “Teraz autentyczność” oraz współautorka przewodników: “Jak w 30 dni zwiększyć swoją efektywność”i “Jak zbudować swój wizerunek w 30 dni”.
Jej pasją jest rozwój osobisty i odkrywanie potencjału ludzkiego. Przez jej programy szkoleniowe i coachingi przeszło ponad 13 tysięcy osób, które z powodzeniem realizują swoje cele i żyją pełni spełnienia i pasji.
Prywatnie. Jest szczęśliwą kobietą i dumną mamą dorosłego syna. W roli kobiety odnajduje się każdego dnia, szczególnie kiedy zastanawia się, co na siebie włożyć albo kiedy szuka w torbie kluczy. Jest córką, żoną, przyjaciółką. Jest szefem, który czasem zbyt miękko podchodzi do swojego zespołu. Uwielbia bycie kurą domową, która piecze chleb, prasuje koszule i gotuje. Nie ma dla niej nic ważniejszego, niż rodzina i spełnianie się w różnych obszarach życia. Punktem przełomowym w jej życiu była śmierć brata – Krzysztofa, który odszedł w 1998 roku. Wtedy zmieniła w swoim życiu praktycznie wszystko, począwszy od życia zawodowego, po życie osobiste. Żyje zgodnie z maksymą:”Miej cierpliwość, wszystko jest trudne, zanim stanie się łatwe”.
„Mózg Klienta. O tym jak zachowuje się nasz mózg w procesie sprzedaży”.
Jak wykorzystać najnowsze badania nad mózgiem w biznesie?
Co powoduje, że od niektórych osób kupujemy, a inni nie są w stanie nas przekonać?
Dlaczego czasem nasze decyzje zakupowe są spontaniczne a inni potrzebują na ich podjęcie więcej czasu?
Na te wiele podobnych pytań istnieją jasne i proste odpowiedzi.
Miejscem, w którym spotyka się oferta z popytem jest mózg.
Głowa klienta. Tam w „trójdzielnym” mózgu przyjmowana i oceniana jest oferta. Tam spotyka się popyt, motywy kupna i potrzeby klienta.
Tam powstaje pragnienie, opór, decyzja lub odrzucenie zakupu. Ludzki mózg jest centrum sterowania dla zachowania na rynku.
On jest miejscem akcji rynkowej. Im bardziej zrozumie się funkcjonowanie mózgu, tym lepiej rozumie się klientów w ich pozytywnych i negatywnych decyzjach zakupu.
Co więcej odpowiadając sobie na pytanie: co jest tajemnicą sukcesu sprzedawcy, możemy dziś znaleźć wiele recept i przepisów. Większość z nich mówi o prawidłowych technikach sprzedaży bądź o idealnym sprzedawcy.
Jednak w większości owych przepisów klient pozostaje schematem, obrazem statystycznego tłumu klientów.
Gdy zdobędzie się na indywidualność, wówczas staje się „trudnym klientem” i szuka się na niego skutecznych „technik”.
Kiedy znasz mózg swojego klienta, przestaje on być nieznaną istotą, lecz kimś z kim jesteśmy w stanie nawiązać relację.
Również każdy klient ma swój własny świat pozytywnych i negatywnych nastawień, nie tylko względem innych osób, ale również względem ofert produktów oraz usług.
To właśnie świadomość tego nastawienia, która motywuje klienta i zachęca do kupna albo demotywuje i powstrzymuje przed zakupem, rozszyfrowuje GO i umożliwia indywidualne podejście.
Zatem, każdy klient ma swoją własną i unikatowa biostrukturę mózgu. Skuteczny handlowiec uwzględnia ją w procesie sprzedaży, wychodząc klientowi naprzeciw i poprzez argumenty, które otrzymuje, podejmuje decyzję.
I jeszcze jedna kwestia, o której nie wie większość osób zajmujących się sprzedażą. Produkt i usługa mają również swoją własną BIOSTRUKTURĘ.
Co oznacza, że nie każdy klient kupi to, co nas w danym produkcie „kręci”. Kolorystyka opakowania, jego kształt, nazwa i ogólny wygląd mogą być kluczowymi elementami, od których zależy decyzja zakupowa.
Produkty czy usługi cieszące się powodzeniem na rynku mają różne, ale zawsze specyficzne struktury, które jasno definiują go i wyróżniają z tłumu tysięcy podobnych.
Warto mieć ich świadomość!
Opierając się więc na różnorakich motywach zakupu i potrzebach klienta możliwe jest zindywidualizowanie doradztwa sprzedaży, co skutkować będzie powstaniem długofalowego i cieszącego się sukcesem związku z klientem.
Zatem, aby na dzisiejszym rynku skutecznie sprzedawać warto mieć choć elementarną wiedzę na temat ludzkiego mózgu, którą zdobędziesz podczas najbliższej edycji GMC, na którą Cię zapraszam.