AKTUALNOŚCI

Janina Bąk w wywiadzie Piotra Buckiego

23 czerwca 2020

👉 Lubimy rzucać wyzwania naszym prelegentom 🙃 Zawsze staramy się jednak by były to przyjemne doświadczenia. Począwszy od prelekcji przed kilkuset osobową publicznością, poprzez “przesłuchanie GMC” aż do nowego formatu gdzie prelegent Golden Marketing Conference zadaje pytania innemu ekspertowi występującemu na naszej scenie.
👉 Na pierwszy ogień 🔥 duet doskonały. Wybitni eksperci i ulubieńcy tłumów Janina Bak i Piotr Bucki
👉 Jesteśmy ciekawi Waszych wrażeń 🤔

🔹 Piotr Bucki: Jak szlifujesz swoje poczucie humoru – skąd bierze się to cudowne kreatywne pomieszanie absurdu z lekką ironią?

🔸 Janina Bąk: Podoba mi się to, że właśnie tak zadałeś to pytanie – nie „czy szlifuję…”, ale „jak szlifuję…”. Bo to faktycznie jest umiejętność, którą można ćwiczyć, pielęgnować. Nie czytam żadnych podręczników komedii ani nie przerabiam kursów on-line na ten temat – nie mam nic przeciwko takim publikacjom, po prostu ja działam trochę inaczej. Można powiedzieć – uczę się przez osmozę. Czytam śmieszne książki, oglądam występy śmiesznych ludzi, a przede wszystkim – mam szczęście przyjaźnić się z mnóstwem osób o doskonałym, inteligentnym poczuciu humoru i każda rozmowa z nimi jest takim sprawdzianem żartów i celnych ripost. To trudna forma nauki, bo oznacza, że najpierw muszę trochę poumierać z zazdrości, że inni są tak szalenie śmieszni. Ale potem mogę poumierać ze śmiechu, więc w sumie warto.

🔹 Piotr Bucki: Czy jest jakaś jedna wartość, która jest dla Ciebie szczególnie ważna?

🔸 Janina Bąk: Szacunek do drugiego człowieka. Bez względu na to jak wygląda, jak żyje, jak kocha i jakie wybory podejmuje. Mam tutaj na myśli również ludzi o innych poglądach niż my, nieważne czy politycznych czy światopoglądowych. Nie zrozum mnie źle – nie oznacza to, że zawsze się z tymi poglądami zgadzam, że nie budzą mojego sprzeciwu, że nie uważam ich za szkodliwe; mam jedynie na myśli to, że nawet dyskutując z kimś, kto myśli, głosuje, żyje inaczej powinniśmy dbać o jego podmiotowość, o wzajemny szacunek, o to, by dyskusja nie wymknęła się spod kontroli i nie powiodła nas w zwodnicze rejony pasywnej agresji, dźgania w to, co osobiste i miękkie.

🔹 Piotr Bucki: Ulubiona reklama albo kampania reklamowa?

🔸 Janina Bąk: Wciąż mam ogromny sentyment do bardzo starych reklam Plusa z kabaretem Mumio. To pierwsza kampania, którą pamięta, która tak wspaniale i trafnie wykorzystała absurd i poczucie humoru. A to są rzeczy, które bardzo lubię, więc do dziś się uśmiecham na myśl o tych reklamach.

❗️Przypominamy, że z Piotrem widzimy się podczas Golden Marketing Conference – Poznań, 14-15 września 2020r. a z Janina Daily podczas Golden Marketing Conference, 24-25 listopada w Katowicach❗️