AKTUALNO艢CI

馃摙 Tytu艂 “Marketingowiec roku 2021” w臋druje do . . .

8 lutego 2022

…. Na pytanie kto powinien taki tytu艂 otrzyma膰 nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pi臋kno marketingu tkwi w jego r贸偶norodno艣ci. Mnogo艣膰 bran偶, projekt贸w oraz narz臋dzi powoduje, 偶e wi臋kszo艣膰 z nas udzielaj膮c odpowiedzi na tak postawione pytanie b臋dzie si臋 kierowa膰 obszarem swojej dzia艂alno艣ci -“and i think it’s beautiful” 馃槈

Niemniej jednak postanowili艣my zada膰 to pytanie prelegentom poprzednich edycji Golden Marketing Conference. Sprawd藕cie kogo wskazali.

Marketingowcem roku 2021 w Polsce powinna/powinien zosta膰…

 

Aleksander Cierniewski,
CEO, SEMCORE

鈥濩i臋偶kie pytanie, na naszym rodzimym rynku jest wielu 艣wietnych specjalist贸w, wi臋c zdecydowanie potrzebowa艂em chwili 偶eby wybra膰 tylko jedn膮 osob臋.
My艣l臋, 偶e na wyr贸偶nienie zas艂uguje Marcin Sienkowski – Head of Marketing w OLX. Chyba ka偶dy kojarzy ostatnie kampanie OLX-a – 鈥淎 co gdyby鈥 czy 鈥淐a艂a Polska po s膮siedzku鈥. Sta艂y si臋 one modelowymi viralami i na sta艂e wpisa艂y si臋 w histori臋 polskiej reklamy digitalowej.
Ponadto ca艂a strategia komunikacji firmy OLX pod przewodnictwem Micha艂a zas艂uguje na uznanie. 艢wietnie wykreowany brand, kt贸ry nie tylko jest popularny ale r贸wnie偶 powszechnie lubiany.
Z niecierpliwo艣ci膮 czekam na kolejne kreacje marketingowe Marcina :)鈥

Joanna Kwiatkowska
Co-Founder | Head of E-commerce, KUBOTA S.A.

鈥瀂e wzgl臋du na mnogo艣膰 bran偶 oraz szereg kana艂贸w komunikacji, kt贸rymi obecnie marketingowcy dysponuj膮, nie jestem raczej w stanie poda膰 jednej osoby. Wydaje mi si臋, 偶e najbardziej wyr贸偶niaj膮cymi si臋 osobami by艂a Aleksandra Szol odpowiadaj膮ca od pocz膮tku tego roku za marketing multibrandu Modivo (uda艂o si臋 zdecydowanie zwi臋kszy膰 艣wiadomo艣膰 marki, zwi臋kszenie sprzeda偶y na kilkunastu europejskich rynkach, od艣wie偶y膰 wizerunek marki i odwa偶nie stworzy膰 w percepcji klienckiej autonomiczn膮 platform臋 w stosunku do Eobuwie.pl) oraz Izabela Karolczyk-Szafra艅ska, Dyrektorka Marketingu InPostu, dzi臋ki kt贸rej InPost nie jest traktowany jedynie jako firma logistyczna, ale poprzez szereg dzia艂a艅 e-Commerce鈥檕wych czy z zakresu sztucznej inteligencji jako wiod膮ca w Europie sp贸艂ka technologiczna 艣wiadcz膮ca us艂ugi w sektorze logistycznym.鈥


Wojciech Grzegorzyca,
Communications Specialist, GAMESET

鈥濵o偶e moja opinia dla niekt贸rych b臋dzie troch臋 kontrowersyjna, ale dla mnie marketingowcem roku jest Karol 鈥淔riz鈥 Wi艣niewski. Mimo 偶e znaczna cz臋艣膰 specjalist贸w z bran偶y mo偶e si臋 ze mn膮 nie zgodzi膰, to nie ulega w膮tpliwo艣ci, 偶e wi臋kszo艣膰 os贸b czytaj膮cych moje s艂owa zna lub kojarzy t臋 posta膰. Chocia偶 jako specjalista w obszarze komunikacji wyra藕nie dostrzegam kryzysy wizerunkowe wok贸艂 Friza i Ekipy, a tak偶e nie do ko艅ca pochwalam ich spos贸b komunikacji z mediami tradycyjnymi, to jednak nie mog臋 przej艣膰 oboj臋tnie obok ich sukcesu. Koniec ko艅c贸w docieraj膮 oni bowiem do swojej grupy docelowej zar贸wno z contentem, jak i produktami, a do tego wygl膮da na to, 偶e sprzeda偶 te偶 stoi na wysokim poziomie. Oczywi艣cie kto艣 mo偶e powiedzie膰, 偶e to nie Friz odpowiada za to wszystko i oczywi艣cie b臋dzie mia艂 racj臋. Nie mo偶na jednak zaprzeczy膰 temu, 偶e to on stworzy艂 Ekip臋, jest jej twarz膮 i zapewne ma decyduj膮cy wp艂yw na ka偶dy projekt. Poza tym w dzisiejszych czasach ka偶dy marketingowiec potrzebuje wok贸艂 siebie odpowiednich ekspert贸w. Wida膰, 偶e Friz r贸wnie偶 ma w swoim otoczeniu co najmniej kilku dobrych specjalist贸w, mimo pewnych brak贸w w niekt贸rych obszarach. My艣l臋 jednak, 偶e lepsze zaplecze doradczo-wizerunkowe mog艂oby du偶o zmieni膰.”

Piotr Bucki,
Wyk艂adowca, szkoleniowiec, BUCKI PRO

Marcin Gruszka z Allegro. Co prawda w Allegro nie zajmuje si臋 stricte marketingiem, a PR produktowym, ale dla mnie jest pe艂n膮 g臋b膮 marketingowcem. Dzia艂a w interesie Allegro w r贸偶nych rolach 鈥 na styku tradycyjnego rzecznikowania i bycia brand hero w Social Mediach. Energiczny, zorientowany doskonale w ofercie allegro. Mo偶na powiedzie膰, 偶e radzi sobie z wszystkim 鈥 od podcast贸w, przez promocj臋 Allegro Pay, moto czy promocj臋 podczas Smart Week. I robi to po prostu rzetelnie! A w marketingu to wcale nie taka oczywisto艣膰鈥

Bart艂omiej Tomczyk
SEO Specialist, DevaGroup

鈥濻膮dz臋, 偶e warto w tym miejscu wskaza膰 Roberta Niechcia艂a. W swoim analitycznym i technicznym podej艣ciu do zagadnie艅 SEO i contentu wyprzedza trendy, intensywnie wykorzystuj膮c machine learning oraz AI. Zyskuj膮 na tym nie tylko jego klienci, na co wskazuje w wielu case鈥檃ch, ale co wa偶ne bran偶a – gdy偶 ch臋tnie dzieli si臋 wiedz膮 podczas licznych wyst膮pie艅 na konferencjach. Podczas semKRK #17 zwr贸ci艂 moj膮 uwag臋 swoj膮 prelekcj膮 na temat NLP. Nie tylko w przyst臋pny spos贸b om贸wi艂 proces tokenizacji tekstu i poj臋cie ontologii, ale przede wszystkim pokaza艂 na przyk艂adach, 偶e wykorzystanie wiedzy, jak Google rozumie tekst pomaga w realizacji kampanii marketingowych. W przysz艂o艣ci takie podej艣cie zapewne stanie si臋 standardem, a Robert pokazuje nam przyk艂ady ju偶 dzi艣.鈥

Dagmara Kokoszka-Lassota
Digital Marketing Lead, SOCJOMANIA

Janina B膮k. 馃檪 Uwa偶am, 偶e nie ma lepszego cz艂owieka na to miejsce! 馃檪 Dzi臋ki Janinie uda艂o mi si臋 przetrwa膰 te pierwsze miesi膮ce pandemii, bo dok艂adniej czyta艂am statystyki i rozumia艂am, co one oznaczaj膮. Nie dawa艂am si臋 鈥瀢ci膮ga膰鈥 w publiczne dyskusje analizuj膮ce to, co si臋 dzieje w naszym kraju na podstawie 鈥濼AK MI SI臉 WYDAJE鈥. Janina to genialna kobieta, kt贸ra zara偶a nas wszystkich mi艂o艣ci膮 do cyferek i wykres贸w, pokazuj膮c, 偶e rzetelnie wyci膮gni臋te dane naprawd臋 mog膮 nam u艂atwia膰 偶ycie. :)鈥

Micha艂 Karolczyk
Strategy Director, Partner, numbers & intuition

鈥濨ezkonkurencyjn膮 sylwetk膮 w tej kategorii jest w mojej ocenie ma艂opolska kuratorka o艣wiaty, Barbara Nowak, kt贸rej tylko jeden komentarz wp艂yn膮艂 na lawinowy wzrost sprzeda偶y bilet贸w na spektakl 鈥濪ziady鈥, wystawiany w Teatrze im. J. S艂owackiego w Krakowie. Nie ukrywam, pisz臋 to z 偶alem, bo mia艂em w planach pojawi膰 si臋 na widowni, ale wyprzedane miejsca na kwarta艂 do przodu nieco op贸藕ni艂y t臋 inicjatyw臋 馃し鈾傦笍鈥

Dominika Bucholc
Marketing & Sales Specialist, BILOT

鈥濿ed艂ug mnie marketerem 2021 powinna zosta膰 Natalia Hatalska. Cho膰 mo偶e wyb贸r nie jest najbardziej oczywisty, bo w tym roku wiele os贸b zas艂u偶y艂o na ten tytu艂 swoimi dzia艂aniami, to w艂a艣nie Natalia, dzi臋ki ksi膮偶ce 鈥濿iek paradoks贸w. Czy technologia nas ocali?鈥 by艂a na ustach wielu Polak贸w. Natalia od lat rozwija instytut bada艅 nad przysz艂o艣ci膮, analizuje trendy i propaguje technologi臋, wi臋c wraz z tegoroczn膮 鈥瀢isienk膮 na torcie鈥 tytu艂 jest zdecydowanie zas艂u偶ony.鈥

Karolina Kawulka
Senior SEM Specialist, DevaGroup

鈥濨ior膮c pod uwag臋 wydarzenia, kt贸re mia艂y miejsce w ostatnich 12 miesi膮cach oraz wszystkie nowo艣ci, z kt贸rymi musimy si臋 mierzy膰, chcia艂abym wyr贸偶ni膰 Przemka Modrzewskiego. Ju偶 w zesz艂ym roku wiedzieli艣my, 偶e 2021 b臋dzie dla nas rokiem poznawania i nauki nowej wersji Google Analytics. GA4 to zupe艂nie nowe narz臋dzie, kt贸re r贸偶ni si臋 od znanej nam ju偶 wersji Universal. Idealnym 藕r贸d艂em wiedzy jest przygotowany przez Przemka kurs analityki internetowej z wykorzystaniem Google Analytics 4. 9 lekcji poruszaj膮cych zagadnienia od tych podstawowych po bardziej zaawansowane. Osobi艣cie jestem dopiero na 5 temacie, ale pozosta艂e czekaj膮 na swoj膮 kolej. Lepiej chyba nie mo偶na trafi膰 – gwarancja jako艣ci wiedzy i to za darmo! Warto r贸wnie偶 wspomnie膰, 偶e Przemek by艂 prelegentem na ostatniej edycji semKRK (a nawet j膮 wygra艂), gdzie przybli偶y艂 nam kolejne nowo艣ci tym razem z Google Ads – kampanie Performance Max. 鈥

艁ukasz Soko艂owski,
Digital Brand Manager, CITI HANDLOWY

Dariusz Macio艂ek z BNP Paribas Bank Polska za sp贸jn膮, odwa偶n膮 i konsekwentnie realizowan膮 strategi臋 komunikacyjn膮.鈥

Maciej Martowicz
#CoachSamoZ艂o, LinkedIn Specialist

鈥濪la mnie marketingowcem roku 2021 powinien zosta膰 Prezes inPost Rafa艂 Brzoska聽 oraz Janusz Palikot – jeden i drugi za spektakularne zbudowanie silnych marek swoich produkt贸w !鈥

艁ukasz Cholewicki
Koordynator ds. Medi贸w Elektronicznych, AGENCJA INTERAKTYWNA R360

Artur Jab艂o艅ski. 艁atwiej jest mie膰 swoje 5 minut, ale trudniej utrzyma膰 si臋 na szczycie. Kibicuj臋 temu, co Artur robi, bo w 艣wietny spos贸b 艂膮czy merytoryk臋 z 艂atwo艣ci膮 przekazywania swej wiedzy innym, a to nie艂atwe. Popularyzuje social marketing i wprowadza go pod strzechy, niczym PRL elektryfikacj臋. Podoba mi si臋 r贸wnie偶 w jaki spos贸b korzysta z dost臋pnych kana艂贸w komunikacji –聽 blog, newsletter, Facebook, Spotify, LinkedIn i聽 Youtube spinaj膮 si臋 w sp贸jny hub zapewniaj膮cy dotarcie do wszystkich, kt贸rzy interesuj膮 si臋 marketingiem.”

Tomasz Grzemski
CEO and Co-Founder of Macopedia, MACOPEDIA

Pawe艂 Tkaczyk, kt贸ry przybli偶a idee budowania marki i praktyczne, warto艣ciowe porady dotycz膮ce storytellingu, kt贸ry niezmiennie jest wa偶nym elementem strategii marketingowej i jednym z wiod膮cych trend贸w, o kt贸rym nie nale偶y zapomina膰 w dzia艂aniach podejmowanych na 2022 r.鈥

Leszek Lewandowicz